welcome:)

sekadar bingkisan naluri:)

Wednesday, December 30, 2009

omwork ak yg x siap g...waaa

ni lagu mirai...semua tau kot...tp ak dlu tau2 cmtu je,,,,x berminat pn nk nyanyi...tp sjk msk klas bhs jepun ni,kne la....hii..

1st omwork kne tukar lirik lagu ni kpd tulisan jepun...

ak da nyanyi lgu nk da nk msk 10x da...slamber je kne gelak ngn rumet...
tp shensei ckp mulut kne bukak luas2...hahahaha

nasib ko la rumet....dlu ms die blja mandrin,ak rs bnd yg sm gk...so skang ms bls dendam...hii...xdla...


Hora ashimoto wo mitegoran
Kore ga anata no ayumu michi
Hora mae wo mitegoran
Are ga anata no mirai
Haha ga kureta takusan no yasashi sa
Ai wo idaite ayume to kurikaeshita
Ano toki wa mada osanakute imi nado shiranai
Sonna watashi no te wo nigiri
Issho ni ayundekita
Yume wa itsumo sora takaku aru kara
Todokanakute kowai ne dakedo oitsuzukeru no
Jibun no story dakara koso akirametakunai
Fuan ni naru to te wo nigiri
Issho ni ayundekita
Sono yasashi sa mo toki ni wa iyagari
Hanareta haha e sunao ni narezu
Mirai e mukatte yukkuri to aruite yukou


tp bes tau,,,,jom rmai2 blja....bes nye dpt p japan....

nk wat prgrm p sn la....kuang3x...taubat2....hahahaha...

k la...nk sambung nyanyi....oooooooooooooooohhhhhhhhhhhhhhh...miraiiiiiiiiii:p


Wednesday, December 2, 2009

motif upload this pica????

mmmm...motif???ap ek...

1) tq
2) sory
??
tp nape??


yg kat atas ni nm die koala bear...smua org tau kn..lalala...ni act stuff tuk danial ma nice,,bru 4 taun.die mntk kanggaroo tp bsr sgt nk bw blk dr oZ blk msia..

tp,,,,fokus utama kat both gelang tu la...
rs cm x sedap ati lak bile x dpt pkai hadiah yg kte dpt dpn org tu...

mslh nye ms ak pkai hang xd...lalala...hr tu ms jmp ang da nk pkai, tp duq kalut sbb da lmbt terlp..da la kte pyh nk jmp kn..

pah tu lg haru ble ang pkai give yg ak bg dlu..alaa...mnta maaf babe...
xpe next tyme kalo kte jmp, insyAllah ak pkai..hee...jgn kecik ati tau...

tp ni mmg ikhlas dr hati tau:
~~gelang tu chantek smp sYng nak pakai takut rosak.(sm cm syg kt ko..lol)
~~gelang yg ang wat tu lg la ak syg(wlpn im the 2nd person dpt kn..lalala...juz kidding)

**harap2 Allah takdirkan ttbe ang terbc blog ak..ak tau ang kecik ati...nak ckp segan kot,t ang ckp ak poyoz...hee..xd la ak tau ang bek...sbb tu ak syG bangat sm lu..

buat teman yang sy sayang,sory & tq again..

Monday, November 30, 2009

mcm xd mood nk tulis...takut tulis tah pape..jiwa tgh kaco skang...pade hal byk gle yg nk cte...tp...lex2 lu...bia hati ku terubat....

Sunday, November 8, 2009

alahai mendalamnye..





Jangan menunding resah andai jiwa bersadur mazmumah.Jangan mengimpi ketenangan andai enggan mengikis kejahilan.Jangan membuai rasa andai tidak ingin hati terluka dengan manisnya dunia, penipuan nan nyata.Selamatlah diri,pimpinlah diri meniti garis-garis islami nan terukir rapi, jalanan syari'e, menongkah gelojak nafsu nan membuak ganas.Sulamlah jiwa dengan benang mahmudah...

insyAllah....tq to my fren

dikala ak hilang arah tuju,masih ad lg yg sudi membantu.

Saturday, October 24, 2009

tgk jap je...

salam...sebenarnya agk byk tazkirah yg ingin dikongsikan bersama teman2....sbb ak punya-in teman yg agk selaloo krimkn msg2 serupa itu...hehehehe...tq kat shbt2 yg slalu bg msg2 ni...

kdg2 ak ni hayut gk...bersyukur sbb ad lg kwn2 yg nk igtkn..kalo x...errrmmm.....
lg pn skang bz sket ngn hal2 duniawi...haisshhh...astgfirullah...hehehe....final & prgrm mood now....mmg pack...tp jeles tgk mmbe2 update blog...so cara plg senang juz copy msg2 depa...pastu cek paste kt blog ni...hiii...ni ad lg satu 4wrd msg....blh la renung kn bersama..sbb agk bermakna disitu..


imam ghazali: "jgn biarkan diri kamu kosong dan tidak teratur dgn perkara yg xberfaedah... kerana waktumu pasti kan berlalu dgn sia2..sedangkan waktu itu adalah umurmu dan umurmu itulah modal bagimu. seharusnya dgn modal inilah kamu mencari keuntungan.. ."

renung2kn shbtku..slagi kita msh bnyawa..


mmmm...t ad ms free bru ley karut sal dri sendiri...hiii...okies....selamat bermuhasabah....=)

chaiyok!!!study biaq ikhlas na....

Friday, October 23, 2009

bacalah...

Diriwayatkan bahwa pada suatu hari Rasulullah S.A.W sedang duduk bersama para sahabat, kemudian datang pemuda Arab masuk ke alam masjid dengan menangis. Apabila Rasulullah S..A.W melihat pemuda itu menangis maka baginda pun berkata,

"Wahai orang muda kenapa kamu menangis?"

Maka berkata orang muda itu,"Ya Rasulullah S.A.W, ayah saya telah meninggal dunia dan tidak ada kain kafan dan tidak ada orang yang hendak memandikannya. "

Lalu Rasulullah S.A.W memerintahkan Abu Bakar r.a. dan Umar r.a. ikut orang muda itu untuk melihat masalahnya. Setelah mengikuti orang itu, maka Abu Bakar r.a dan Umar r.a. mendapati ayah orang muda itu telah bertukar rupa menjadi babi hitam, maka mereka pun kembali dan memberitahu kepada Rasulullah S.A.W, "Ya Rasulullah S.A.W, kami lihat mayat ayah orang ini bertukar menjadi babi hutan yang hitam."kemudian Rasulullah S.A.W dan para sahabat pun pergi ke rumah orang muda dan baginda pun berdoa kepada Allah S.W.T, kemudian mayat itu pun bertukar kepada bentuk manusia semula.

Lalu Rasulullah S.A.W dan para sahabat menyembahyangkan mayat tersebut. Apabila mayat itu hendak dikebumikan, maka sekali lagi mayat itu berubah menjadi seperti babi hutan yang hitam, maka Rasulullah S.A.W pun bertanya kepada pemuda itu, "Wahai orang muda, apakah yang telah dilakukan oleh ayahmu sewaktu dia di dunia dulu?" Berkata orang muda itu, "Sebenarnya ayahku ini tidak mau mengerjakan shalat."

Kemudian Rasulullah S.A.W bersabda, "Wahai para sahabatku, lihatlah keadaan orang yang meninggalkan sembahyang. Di hari kiamat nanti akan bangkitkan oleh Allah S.W.T seperti babi hutan yang hitam."

Dizaman Abu Bakar r.a ada seorang lelaki yang meninggal dunia dan sewaktu mereka menyembahyanginya tiba-tiba kain kafan itu bergerak. Apabila mereka membuka kain kafan itu mereka melihat ada seekor ular sedang membelit leher mayat tersebut serta memakan daging dan menghisap darah mayat. Lalu mereka coba membunuh ular itu. Apabila mereka coba

untuk membunuh ular itu, maka berkata ular tersebut, "Laa ilaaha illallahu Muhammad Rasulullah, mengapakah kamu semua hendak membunuh aku?
Aku tidak berdosa dan aku tidak bersalah. Allah S.W.T yang memerintahkan kepadaku supaya menyiksanya sehingga sampai hari kiamat."


Lalu para sahabat bertanya, "Apakah kesalahan yang telah dilakukan oleh mayat ini?"

Berkata ular, "Dia telah melakukan tiga kesalahan, diantaranya
1. Apabila dia mendengar azan dia tidak mau datang untuk sembahyang berjamaah.
2. Dia tidak mau keluarkan zakat hartanya.
3. Dia tidak mau mendengar nasihat para ulama.


Maka inilah balasannya.
Jika kamu tidak keberatan, forwardlah cerita ini kepada teman-temanmu bagaimanapun caranya. Karena sesungguhnya ilmu yang bermanfaat itu akan abadi jika diamalkan dan sesungguhnya yang mengamalkannya itu tidak akan pernah kekurangan ilmu..

Jadi tunggu apalagi?? di forward ya.. Allah Maha Melihat.

Saturday, October 10, 2009

wallahualam..

salam...gempa bumi di PADANG tjadi pada jam 17:16 & 17:58, dan pada hari yang berikutnya pada jam 08:52. cba prhatikan tjemahan Al Quran ayat Surah17:16, 17:58, & 08:52...p/s : Masyaallah!!! Sahabat2 tlglah rujuk Surah2 diatas dan lihatlah ...sahabat2..segala2nya telah diaturkan .Marilah tegakkan suruhan Allah dan tinggalkan laranganNya serta berpesan2lah ssma kita sblum Azab Allah mbersihkan segalanya. ambillah sbg peringatan..wallahualam

Sunday, October 4, 2009

ni ms dolu2 la...

bosan2 td..ttbe jmp pic lm...heee...ni ms zmn m3x lu...gG pn berpagar lg...smua nye da len da skang...dlu len ,,,skang len...=)



pic ngn nana(wan naimah)..suka suki ak je pnggl die nana...hahaha...ni ms nk p pSn...alaa...pusat sains negara....rndu nana..
ms ni zaman hot..hot ke??hahaha..perasan...tak pn perasaan je,,,lalalala ...

terkenang....

Wednesday, September 30, 2009

i nak ni lah sayang tuk hntaran i..boleh x sayang??

"Sayang, tengok nih. Cantiknya AlQuran nih. Warna keemasan. Sesuai untuk
kita buat hantaran" pekik Jamilah kepada Nabil..

"Sini pun cantik juga. Warna unggu keemasan. Mana satu kita nak beli
nih" balas Nabil.

Mereka sedang asyik mencari bahan-bahan untuk dibuat hantaran. Tinggal
satu lagi yang masih dicari-cari iaitu AlQuran yang bakal dijadikan
hantaran.

"Tapi, yang ni lagi best, ada terjemahan arab" keluh Jamilah.

"
Ala , awak bukan reti pun bahasa arab" jawab Nabil. Tergelak Jamilah.
Berbahagia rasanya dapat calon suami seperti Nabil. Prihatin.

"Apa yang saudara cari tu. Nampak seronok saya lihat" tegur pakcik
berbaju putih. Jaluran baju ke bawah menampakkan lagi seri wajah seorang
pakcik dalam lingkungan 40-an.

"Oh, kami cari AlQuran. Nak buat hantaran. Maklumlah, nak bina masjid"
sengih Nabil. Jamilah ikut senyum tidak jauh dari situ..

"Oh. Bagus lah. Adik selalu baca waktu bila?" pakcik menyoal sambil
tersenyum.

"Aa... aa.. lama dah saya tak baca, pakcik" teragak-agak Nabil menjawab.
Jamilah sudah di sebelah rak yang lain.

"Kalau gitu, tak perlu lah beli AlQuran kalau sekadar hantaran. Kesian
ALQuran. Itu bukan kitab hiasan, dik" tegur pakcik berhemah.

"Alah, pakcik nih. Kacau daun pulak urusan orang muda. Kami beli ni nak
baca la" tiba-tiba Jamilah muncul dengan selamba jawapannya.

"Oh, baguslah. Kalau gitu beli lah tafsir ArRahman.
Ada tafsiran lagi"
cadang pakcik. Mukanya nampak seperti orang-orang ahli masjid.

"
Ala , besar lah pakcik. Kami nak pilih nih. Kiut lagi" senyum Jamilah
mengangkat bungkusan AlQuran warna unggu keemasan. Saiznya kecil.

"Jangan lupa baca ya" pakcik dengan selamba sambil meninggalkan pasangan
tersebut.

"Sibuk je la pakcik tu" Jamilah mengomel.

Nabil kelihatan serba salah. Mungkin 'terpukul' dengan kata-kata seorang
pakcik yang muncul secara tiba-tiba.

Hari yang dinantikan sudah tiba. Mereka sudah bersolek. Hari nan indah..
Terlalu indah buat pasangan teruna dan dara yang bakal disatukan.. Nabil
dan Jamilah tidak sabar-sabar menantikan ucapan indah tersebut. Pak imam
baru sahaja sampai.

"Assalamualaikum semua" ucapan salam Pak Imam bergema.

Nabil bagai hidup semula. Dirinya terkejut. Jantung bagai gugur serta
merta. Mungkin tidak percaya apa yang dipandangnya dihadapan. Ahli-ahli
keluarga berebut-rebut bersalaman dengan Pak Imam. Mukanya berseri-seri.
Janggutnya putih. Jubah putih. Rambutnya ada yang berwarna putih.

"Inikah pengantin hari ini?" tegur selamba Ustaz Saad.

"Pak.. Ustaz.. kabar baik, pak... usta.. ustazz.." jawab Nabil mengigil.
Jamilah juga terkebil-kebil melihat kelibat orang yang dikenali di kedai
buku 2 bulan lalu.

"Oh, sebelum tu, saya suka mendengar bacaan adik Nabil. Mudah-mudahan
kita dapat mengambil manfaat dari bacaan pengantin" cadang Ustaz Saad.
Kelihatan orang ramai mengiyakan. Maklumlah, ustaz Saad merupakan antara
orang dikenali oleh ahli-ahli sebagai penceramah tetap setiap hari
Khamis selepas maghrib.

Nabil menelan air liur. Baginya inilah saat paling menyeramkan bagi
dirinya. Peluh membasahi baju melayu satin berwarna putih.

"Ss.. su.. surah apa ustaz?" Nabil
cuba mengagahkan diri. Jamilah masih
melihat dari tepi tirai. Memegang kepalanya. Seperti mengagak benda yang
sebaliknya berlaku..

"Oh, ayat yang mudah ja. Baca 3 ayat Surah ArRa'd" kata ustaz Saad
sambil menunjukkan baris giginya yang putih hasil bersugi setiap solat
mengikut sunnah nabi.
Surah Ar Rad


Surah Ar Ra'd

"Apa benda nih" detik hati Nabil.

"Bismillahirrahmaan irrahim.. ALL..MAA. . RIII..!!" berlagu Nabil.

Kelihatan gemuruh satu rumah pengantin perempuan.
Ada yang keluar dari
rumah menahan gelak.
Ada yang mengeluarkan air mata menahan kelucuan.
Ada yang menggeleng-geleng kepala. Ibu bapa Jamilah merah padam
wajahnya. Jamilah entah ke mana, mungkin berpura-pura ke tandas.

"Baru ustaz tahu ada kalimah almari di dalam ALQuran. Adik Nabil, cara
bacanya seperti begini : A'uzubillahiminnass yaitaanirrajim. ..
Bismillahirrahmanir rahim.. ALIF.. LAMM.. MIMMM... RAA.." kedengar suara
gemersik Ustaz Sa'ad. Orang ramai kelihatan ingin mendengar lebih banyak
lagi alunan irama ALQurannya.

Nabil berasa seperti kilat menyambar kepalanya..

"Nabil, kamu jangan merendah-rendahkan kitab petunjuk iaitu AlQuran.
Ianya hendaklah dibaca bukan sekadar dijadikan hantaran. Malah lebih
malang perlakuan seperti ini seolah-olah menghina ALQuran. Beli ALQuran
kemudian menaruh di tempat-tempat tinggi seolah-olah ianya sudah cukup
bagi seorang muslim" tazkirah sudah bermula. Orang ramai memang senang
cara penyampaian ustaz Sa'ad.


"Tinggi mana pun kamu belajar, tiada gunanya kitab yang tidak berubah
ini tidak mampu kamu baca. Kitab ini pasti begini rupanya, ayatnya tetap
sama, kedudukannya tidak sama. Malah, ketahuilah Allah akan menjaganya
sehingga hari kiamat. Nabil, kalau kamu tahu orang-orang yang mengaku
kitab AlQuran sebagai kitab petunjuk kemudian diabaikan dia pasti
dilaknat oleh AlQuran itu sendiri. Tetapi beruntungnya orang-orangnya
memanfaatkan AlQuran setiap hari, membacanya, menghafalnya, mengamalkan
menjadikan hati terlalu tenang walapun dia bukannya seorang yang tinggi
pelajarannya, kaya hidupnya dan sebagainya.. " penutup Ustaz Sa'ad sudah
dikagumi orang terutama yang mengikuti ceramahnya.

Hari semakin cepat berlalu.

Nabil sudah melalui hari-hari yang indah. Kitab ALQUran yang menjadi
hantaran pertunangan sudah menjadi diari kehidupannya yang aktif setiap
hari.

Pit.. Pit! Jangan lupa datang rumah ustaz malam nih. Kita belajar
sama-sama. Jangan lupa bawa isteri sekali ya Nabil. SMS dari ustaz Sa'ad
tiba. Jamilah senyum disisi suaminya, Nabil..

read dis..

Rasulullah (Sallallahu alaihi wasallam) said: 'When a man dies and his
relatives are busy in funeral, there stands an extremely handsome man by
his head. When the dead body is shrouded, that man gets in between the
shroud and the chest of the deceased.

Rasulullah (Sallallahu alaihi wasallam) bersabda : 'Bila seseorang
lelaki
itu mati dan saudaranya sibuk dengan pengebumiannya, berdiri lelaki
yang
betul-betul kacak di bahagian kepalanya. Bila mayatnya dikapan, lelaki
itu
berada di antara kain kapan dan si mati.

Selepas pengebumian, semua orang pulang ke rumah, 2 malaikat Mungkar dan
Nakir, datang dalam kubur dan
cuba memisahkan lelaki kacak ini supaya
mereka boleh menyoal lelaki yang telah meninggal itu seorang diri
mengenai
ketaatannya kepada Allah. Tapi lelaki kacak itu berkata,
Dia adalah temanku, dia adalah kawanku. Aku takkan meninggalkannya
seorang
diri walau apa pun. Jika kamu ditetapkan untuk menyoal, lakukanlah
tugasmu.. Aku tidak boleh meninggalkannya sehingga aku dapati dia
dimasukkan ke dalam Syurga.'

Thereafter he turns to his dead companion and says, 'I am the Qur'an,
which you used to read, sometimes in a loud voice and sometimes in a low
voice. Do not worry. After the interrogation of Munkar and Naker, you
will
have no grief.'

Selepas itu dia berpaling pada temannya yang meninggal dan berkata,'Aku
adalah Al-Quran, yang mana kamu membacanya, kadang-kadang dengan suara
yang nyaring dan kadang-kadang dengan suara yang perlahan. Jangan
bimbang.
Selepas soal siasat dari Mungkar dan Nakir, kamu tidak akan bersedih.'

When the interrogation is over, the handsome man arranges for him from
Al-Mala'ul A'laa (the angels in Heaven) silk bedding filled with musk.

Selepas soal siasat selesai, lelaki kacak mengatur untuknya daripada
Al-Mala'ul A'laa (malaikat dalam Syurga) tempat tidur dari sutera yang
dipenuhi bauan kesturi

Rasulullah (Sallallahu alaihi wasallam) said: 'On the Day of Judgement,
before Allah, no other Intercessor will have a greater status than the
Qur'an, neither a Prophet nor an angel.'

Rasulullah (Sallallahu alaihi wasallam) bersabda :'Di hari pengadilan,
di
hadapan Allah, tiada syafaat yang lebih baik darjatnya daripada Quran,
mahupun dari nabi atau malaikat.'

Please keep forwarding this 'Hadith' to all ....because

Sila sebarkan Hadis ini kepada semua .......kerana

Rasulullah (Sallallahu alaihi wasallam) said:

'Pass on knowledge from me even if it is only one verse'.

'Sampaikan pengetahuan dari ku walaupun hanya satu ayat.'

May Allah bestow this favour on all of us.
email from my bes fren since primary school til at the of my life...insyAllah...ameen

Saturday, September 26, 2009

"dalam diriku yg satu hanya ada kamu"

~~tahun ni xd pic rye xp la...tp ad la sket2 yg sempat amek...hee~~

tempat:uma abah kt tMn bahagia delima


>>danial wif bg joe,ayh die


>>danial ngn mak die,kak liza


>>k.liza,k.ira,danial,wan & micha

>>nyang & kamelia marisa

~~oTw nk pg uma mksu.transit kt uma bangah di balakong.


>>micha ngn makcu ea..:p



>>byk nye kete??(bangah nye hobi...dr kecik smp la besar..huu)



>>mata bertentang mata..wink=),pkteh ni ngurat micha..lol:P



>>huh...akhirnye tdo gk..tp kjp je ni...


>>mm...bangun da....lalala

**yg xd dlm gamba...abah,makcik & bangah..huhu..pnt da cari,tp xd..hee..(mmg xd pn..)bes cti kali ni..asyk jg ank buah je..mcm2 kerenah...=)


upload b4 blk uTm sok pagi..waa...

Tuesday, September 22, 2009

ghayo kek nogori sembilan:)

salam eid mubarak...

sebenarnya kalau nk diikutkan mmg byk yg nk diceritakan...tp sbb da terlalu byk smp x tau nk cte yg mn satu dlu..huu...yg penting rye thn ni, NO PICTURE raye...y???huh...pjg cte nye...tp blh lg dipendekkn...hee...

mmg mood rye smp ms rye ke2..sbb ak rye bertiga je..ak,bg teh & wan..nsb bek paklong blk ngn dedeq(ank bngsu die)..mmg pg rye xd rs pape sgt sbb tnpe insan2 yg tersayang disisi...NO SPECIAL menu 4 hri rye..coz wan pn kureng mood nk msk..stkt rendang,lemang,ketupat,kuah kacang ad la...alaa...yg basic2 je...

sbb thn ni 'thn tuRn uma mertua'...
~~maksu rye sabak bernam>>1st rye kol 2 da smp pilah
~~makteh duq sekG tp die pn da ad uma sndri>>pas solat bru smp uma wan
~~paklong zul blk ngn dedeq je>>yg len rye kt tmn dhlia sbb kak ana tgh 'tgu hari'
~~abah rye uma mkck kt taboh naning>>mlm hr rye pertma bru blk uma wan,tp mlm b4 rye abah da dtg.
~~bg joe rye uma kak liza kt melaka>>2nd rye mlm tu bru smp pilah
~~bangah rye muar uma kak ira>>2nd rye dlm kol 11a.M da smp da.
~~paklong mat bw smua org blk ms rye ke2 kecuali abg kerol,rye bP.

**rumahku riuh ms rye ke2,urmmm...mmg da xd mood la nk tgkp gamba..pttnye 1st rye la org bergamba..huhu...tp xpe..atleast dpt jmp smua & yg plg penting dpt byk duit rye...weee...

**thn dpn insyAllah turn rye uma ak...tp t 2nd rye da lengang...waa...nk wat cmne kn...da nsb..t kalo ak khwn kne la wat cmtu...fair & square..=)

skang cuma tgl kami adq-beradik je..
bg joe>kak liza>danial hakim(ank buah ak ni da 4 thn,muaahh;p)>becoming baby insyAllh,da 5 bln
bangah>kak ira>kamelia marisa(bru 7bln,comey gila.abah ckp muke micha cam muke ak kecik2 lu.cyg micha gk..)
bg teh pg johor sat.anta pklong zul blk pastu beraye uma tim(bkl kak ipar,x lm lg tunang la.)
aku???ofcoz la ad...hehehe
wan juga...bese la tuan rmh...
abh & mkck da stat keje today..

~jmaat kami smua akn brkmpul di ampang..sbb maksu ad wat knduri..sok tu diorg 1 fmly nk fLy ke uk..adq smbg blja kt sn 3 thn..alang2 tu dorg bercuti la..=)

lepak jap lps penat bekRja..huhuhu...jmpt dtg uma smua..:)

Friday, September 18, 2009

oohh...balik kg...=)


perancangan awl:

1)bgn sahur
2)solat subuh pastu jgn tydo blk
3)kemas2,6.30a.M gerak blk pilah...


persiapan awl:
17 sept 2009(khamis)-pTg
~isi mnyak Rm20(selalunye rM40 tp ad lg balance)
~pam tayar
~prgi carwash, baGat da sebulan x mandi...hii
**sepatutnye kne chek air & mnyk htm tp mls-tawakal je...huu

malam b4 blk:
~berbuke kt johnny.jj tMn U dgn baL,naz & mai(adq naz)
**dhsyt gile kami...total mkn rM77++
~dlm kol 11 anta naz & adq die kt sP ditemani gadis2 yg kesunyian bile rmai yg da blk...hehehe...ngn bal dan joStinah lam
~blk dr sP snggh 7-Eleven tMn U(ronggeng,bacheloR party nyte!!!astgfirullah;p)
~blk men ternet nk kt kul 3a.M

di haRi kejadian!!!
18 sept 2009
~mbe kol kejutkn kul 4.30a.M,ms tu cam da segar..mcm la kn..huu..ttiba??
~haa!!!da kul 6.30a.M,laa ak ttido blk upenye...amek ko..klam kabut..
~akhrnye tepat 7.30aM ak gRk dr kolej perdana yg permai..(permai ke..hahaha)

ms dlm perjlnn..
~~sbnrnye nak jd kn cte,intro pnye la pnjg...lalala...mule2 ak ok je drve.mmg slalu blk sorg pn...tp td otak mcm berat.x cukup tido agk nye..ak try tuk maintain je..fuh...ak x larat.ak mmg jrg bnti kalo blk kg...tp td 1st destination R&R yong peng...ak bnti dlm 15mnt cmtu.

~~perjlnn diteruskn..tp kali ni mmg da x thn da.ak surender.smp R&R tngkak ak tydo..lm gk ak tydo.bgn2 je da kol 10.10 aM.mmm..ap lg bdn da segar,pecut la...hii

~~bile kuar plaza tol smpg Ampat,otak ni brfkr,nk x snggah uma abah kt taboh naning.last2 ak snggh gk.dkt je dr kuat tol,mmg lalu pn.smp2 je tgk abah & makcik tgh kms2 uma.ak smbg g tydo kt ruang tamu..belasah jela..lntak la dorg nk wat pe..hahaha..

~~td ms abah p smyg jumaat die pkai baGat,die blk je bsg ckp np kete xd mnyk..lorh mmg la da 3/4 perjlnn sure mnyk tgl sket.pastu abah p isi rM50..wow!!!hmpr penuh mnyk gua...

akhirnya..
~dlm kol 3.30 pm ak bergrk pulang ke n9(tu pn sbb wan da bsg suh blk,pyh tau rmai org berebut..hahaha).kalo xd lori 45mnt smp da uma..insyAllh.

**kli ni la prjlnn ak yg plg lm..slalu nye 3 jam da smp uma da.kalo nek bas 5 jam..arrggghh..bosan..huu..alhmdullh smp uma dgn slmtnye..

>>len kli kalo korg nk travel jauh2 yg pntng dpt kn rehat yg cukup tau..jgn bajet terror cm ak...hamek ko..lbh2 bln pose ni..len mcm sket..wee..pjg gile blok ak,sure xd sp yg bc..huhuhu..

coret2 sbb da x dpt tydo.td tydo lm..so merapu tatkala bg teh & wan da berlayar tah ke mana

Thursday, September 17, 2009

u smart la sayang!!

~~bukan nak mencapap oR poyoz oR berlagak...tp ak suke gmba ni...gile2 nice...nmpak 'boy' i hensem + bergAYA abes!!!

nmpak cm tgh grk kn??hehehe...sbnr nye mn ad...tukang edit ni yg gempak abes...(jgn kembang..hee)..pic ni ms nak blk dr klas bio-materials ngn Dr rafiq kt fKm..alaaa...yg dekat ngn kapal terbang hijau yg 'lawa' tu....hahaha...

ms tu da pnt da tngkp kt dpn2 kapal terbang tu,ms nk blk sempat lg ak pose ngn balqis dlm kete...nak tau sp yg tngkp???urmmm....tQ fareez!!!nice captured & edited!!

tempat:dpn kapal terbang hijau(fKm)
masa:pas klas bio-mat
tukang gamba:fareez@baby(jgn mara,gurau je)
camera:sLr bru fareez(x tau model pe..hee)
model:sHida da cute gurlz & princes balqis(terover lak)



xtau nak tulis ap...uTm da sunyi..rmai da blk...selamat hari raye maar zahir& batin

Tuesday, September 15, 2009

kAu,DIA & kAmu...

Antara kau,kamu dan dia??mana satu pilihanku???arrggghhhhh...kalutnya...huru-hara pun ada...mmg pyh bila kita terpaksa membuat pilihan.lagi susah kalo menyebabkan hati dan perasaan..kalo nak wat pilihan dalam membeli barang mmg xd hati yang akan terluka...urmmm..maybe...tauke kedai tu yg kecik ati,tu pn kalo beli kt kdai len...hehehe...benda mn ad ati & perasaan kn...lalala...

Tapi bila terpaksa dalam membuat pilihan yg melibatkan ati &perasaan mmg satu bnda yg paling berat utk diputuskan..

Jika ku pilih DIA, KAU dan KAMU akan terluka.

Jika ku pilih KAU,DIA terpaksa mengundur diri dan kamu mungkin ada peluang lagi.

Jika ku pilih KAMU,aku mmg boleh dikatakan zalim pada KAU & DIA.

Sebab KAU dan DIA lbh bermakna dalam hidupku..

Tapi KAMU tetap punyai hak yg sama.

Arrrggghhhh...kusutnya otak ni...bukan senang utk menjadi seseorang yang diberi tanggungjawab, dan bukan senang juga untuk menerima sesuatu tanggungjawab sebab mmg byk dugaannya..dalam membuat pilihan mestilah adil, jgn ad berat sebelah oR pilih kasih. Ya Allah bantulah aku..diharapkan aku dapat mmbuat pilihan yang betul.dan secara jujur nya aku mncuba utk mngurangkan bilangan yang akan terkorban...tapi yang pasti antara KAU,DIA & KAMU salah sorg antara kalian terpaksa berkorban..maaf atas segala kesulitan yg dihadapi sesungguhnya jauh disudut hati ini ingin memilih ketiga-tiganya sekali...tapi ap kn daya ak cuma insan biasa...


masa da tepu..hahaha...malas sebenarnya..sok test laa..gud luck smua seb&swb

Monday, September 14, 2009

..awak..jgn tnggalkn sy...



buKan sEnaNg unTuk menYayAngi TEMAN deNgan sePenUh haTi,
bUkaN seNang uNtuk meNjadi yAng teRbaIk di daLam diRi seseOrang iTu,
bukAn sEnaNg UntuK meMiliki TEMAN yaNg kita impIkan....

IndaHnya andAi teMui TEMAN yaNg diImpikaN seLama iNi,
saYangiLah DIA deNgan sepeNuh haTimU..

daN JANGAN seSekAli teRLintas diFikiRanMU unTuk meLukaiNYa,
keRana buKan seNang uNtuk memiLiki TEMAN yaNg kita Impikan. :)


conteng2 sambil minum nescafe=p